dinsdag 21 december 2010

Vuvuzela

Wat the heck is een vuvuzela?
Volgens Wikipedia is het een Zuid-Afrikaans blaasintrument. Zelf heb ik er een ander benaming voor: een irritant rotding. De hele dag hoor ik niks anders dan het gehoormishandelende getoeter op die feloranje lepatata.
Het geluid van een vuvuzela blijkt ongeveer net zo hard te zijn als dat van een doorsnee popconcert. Een aantal mensen maakte zich daar zo bezorgd om (volgens deskundigen kan negentig minuten in dat lawaai ernstige gehoorbeschadiging opleveren), dat zij vertrekkende supporters die naar Zuid-Afrika afreisden een vuvuzela-noodpakket uitreikten: oranje oordopjes.
Tss. Ik volg de wedstrijden wel via de televisie. Kan ik tenminste zelf uitmaken hoe hard ik het geluid zet en weet ik zeker dat ik ná het WK nog net zo goed hoor als ervoor.
Hoop ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten